V letošnjem šolskem letu smo dijaki 3. abš sodelovali v projektu eTwinning El arte de … (Umetnost …) in tako predstavljali našo državo, Slovenijo. Ostale sodelujoče države so bile Španija, Francija, Portugalska in Italija.

Pri projektu smo skozi celo šolsko leto opravljali različne naloge, ki smo jih razreševali sami, skupaj v razredu ali v mednarodno mešanih skupinah. Poskušali smo najti odgovore na vprašanji, ali lahko naredimo umetnost iz vsakdanjih stvari ter ali se lahko naučimo izboljšati naše življenje s preprostimi spremembami v načinu razmišljanja in našem obnašanju. Nalog, ki so nas naučile ceniti samega sebe, graditi samozavest, ceniti in spoštovati druge, razvijati veščine, kako sprejeti strah, najti svoj notranji mir, kritično razmišljati, biti srečni, se spopasti z jezo in jo premagati ter razvijati našo kreativnost, je bilo šest.

Naša prva naloga je bila posneti skupno fotografijo in jo delili z ostalimi šolami, da smo se med seboj »spoznali«.

Tudi naslednja naloga CONOCERSE Y ENCONTRARSE je bila povezana s spoznavanjem. Pri tej nalogi smo spoznali mehiško umetnico Frido Khalo in s pomočjo njenih portretov ustvarili svoje portrete ter napisali nekaj o sebi.

Tretja naloga je nosila naslov EL ARTE DE MANTENER LA CALMA (Umetnost ohranjanja mirnosti). Morali smo prebrati nekaj odlomkov iz dela Seneke, ki so govorili o jezi in nasvetih o tem, kako naj jo obvladamo. Z ostalimi šolami smo morali deliti naše mnenje o prebranih odlomkih in ustvariti umetniški izdelek.

Pri četrti nalogi smo prebirali kratke odlomke o ljubezni in našem notranjem miru z naslovom EL ARTE DE AMAR (Umetnost ljubiti). Tudi tu ni šlo brez delitve naših mnenj in komentarjev ter našega umetnostnega izdelka.

Vse te naloge smo opravljali posamezno oziroma s pomočjo profesorice v razredu. Spopasti smo se morali tudi z delom v mednarodnih skupinah, v katere smo bili naključno razporejeni. To je bil kar velik zalogaj, saj smo se morali v skupini sporazumevati izključno v španščini.

Pri nalogi EL ARTE DE LA PAZ (Umetnost miru) smo prebrali odlomke Morihea Ueshibe (ustanovitelj aikidoja) o mirnosti. V mednarodnih skupinah smo jih komentirali, izbrali najljubšega in utemeljili svoje mnenje. Izdelali smo skupni izdelek, nekateri so izdelali kratke predstavitve, igrali Kahoot, izdelali meme … Skratka, uživali smo!

Pri nalogi EL ARTE DE NO AMARGARSE LA VIDA (Umetnost ne zagreniti si življenja) smo zopet sodelovali v mednarodnih skupinah. Ponovno smo prebrali nekaj kratkih odlomkov, jih pokomentirali v razredu med sošolci, nato pa svoje mnenje zapisali tudi v mednarodnih skupinah. Tukaj so bili naši memi duhoviti in polni smeha, videoposnetki pa polni nasvetov za reševanje vsakdanjih težav.

Zadnja naloga EL ARTE DE VIVIR  Y SER FELICES (Umetnost živeti in biti srečen), je predstavljala vrhunec našega potovanja pri spoznavanju samega sebe in drugih, ki nas obdajajo. Vsaka šola je morala napisati začetek kratke zgodbice, katere sporočilo naj bi bilo rešitev enega od notranjih problemov posameznika. Konce zgodbic so dodajale druge šole. Dodati so morale ilustracije in zvočni posnetek.

Delo je bilo pestro, privlačno, zanimivo in navdušujoče. Lepo je bilo spoznati samega sebe, se poglobiti vase in reševati svoje notranje težave. Spoznanja so nas obogatila in nas naučila, da je vse možno rešiti na miren način.

Lea Vezovnik, 3. a

El arte de amar, Tim Zagorščak
El arte de mantener la calma, Larisa Lorenci
Autorretrato, Lia Stepišnik

Vtisi dijakov o projektu:

Projekt je bil zanimiv in poučen. Spoznala sem veliko vrstnikov iz drugih držav. Debatirali smo tudi o temah, ki so v šoli večinoma manj zastopane. Moja največja pridobitev pa je bilo dodatno znanje iz španščine. 

Leja Bizjak

Projekt eTwinning mi je bil izjemna izkušnja v tem šolskem letu. Poleg učne snovi smo lahko s tem projektom opravljali še različne zanimive, tudi sproščujoče in poučne dejavnosti. Upam, da bo še več takšnih projektov. 🙂

Špela Javornik

ETwinning projekt mi je bil všeč, saj sem spoznala veliko srednješolcev iz ostalih držav, z njimi sem imela priložnost vzpostaviti stik, saj smo s pomočjo eTwinninga sodelovali v skupinskem delu. Mislim, da je projekt skozi naloge, ki smo jih dobivali tekom leta, spodbujal našo kreativnost in širše razmišljanje.

Vendar pa mi je kljub temu bilo lažje delati individualno, ker se je bilo, za nas »španske amaterje«, z dijaki iz drugih držav težko sporazumevati.

Je pa res, da sem se naučila veliko novih izrazov in besed v španščini, kar pa mislim, da je bil tudi cilj tega projekta. 🙂

Barbara Pori

Moje mnenje je zelo pozitivno. Bilo je zabavno in poučno. Povezali smo se tudi z dijaki iz drugih držav, saj smo sodelovali v skupinah. Vsak je od tega projekta odnesel nekaj dobrega in bi lahko v prihodnosti sodelovali še večkrat.

Neža Kamnik

Projekt mi je bil všeč. Z zanimivimi in življenjskimi aktivnostmi sem spoznal več o sebi, odnosih z ljudmi okoli mene in svojem dojemanju sveta. Poleg tega sem lahko uporabil španščino v bolj aktivnem okolju ter jo s tem tudi izboljšal.

Tim Zagorščak

Všeč mi je bilo, da so organizatorji spodbujali kreativnost dijakov iz različnih držav. S prevajanjem besedil iz španščine v slovenščino in obratno, sem se naučila tudi veliko novih besed in izrazov. Kljub temu, da je bilo zabavno, se mi zdi, da je bilo individualno delo boljše kot skupinsko. Zdi se mi, da v skupinah niso bili vsi enako resni, saj so nekateri dokončali naloge že prej, nekateri kasneje – komunikacija ni bila vedno usklajena in prav zaradi tega mi delo v skupini ni bilo toliko prijetno kot individualno. Skratka, projekt je bil zanimiv, iz podanih besedil sem izvedela veliko informacij o miru, ljubezni …

Nuša Kvasnik

(Visited 37 times, 1 visits today)